:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?

„Wakacje marzeń z katalogu a na miejscu koszmar”

Turystyka, „Wakacje marzeń katalogu miejscu koszmar” - zdjęcie, fotografia
Kurier Podlaski 16/07/2019 20:14
Jerzy Nowicki

Wakacje to czas urlopów, a co za tym idzie odpoczynku i relaksu. Jednak czy zawsze? Czasem zdarza się, że to, co zastajemy po przyjeździe do hotelu, nie odpowiada zapewnieniom i gwarancjom dawanym przez biuro podróży. W rezultacie zamiast urlopu marzeń przeżywamy wakacyjny koszmar.

      Aby uniknąć tego typu sytuacji sprawdźmy, czy biuro podróży jest rzetelne. Na forach internetowych lub na różnych grupach dyskusyjnych poszukajmy, czy klienci, którzy korzystali z usług biura przed nami, są zadowoleni.      

     Dodatkowo upewnijmy się co dokładnie zawiera oferta obiektu, w którym zamierzamy spędzić wakacje. Sprawdźmy, ile posiłków obejmuje oferta oraz w jakich godzinach będą podawane. Jeśli mamy szczególne potrzeby żywieniowe, ustalmy jakie dania dostępne są w hotelowej restauracji, np. czy jest oferta dla wegan lub osób nietolerujących glutenu/laktozy.

    Zwracajmy uwagę na kategorię oferty, a zwłaszcza na wyjazdy reklamowane jako „all inclusive”. Organizatorzy wprowadzili nowe kategorie, tj. „all inclusive soft” (oferta pomniejszona np. o przekąski/napoje alkoholowe) czy też „all inclusive ultra” (z dodatkowymi udogodnieniami). Kategorie wyjazdu oznaczone są odpowiednimi skrótami:

  • BB (bed & breakfast) – samo śniadanie
  • HB (half board) – śniadanie i obiadokolacja
  • FB (full board) – pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja)
  • AI (all inclusive) – pełne wyżywienie, które obejmuje śniadanie, obiad, kolację, napoje bezalkoholowe i alkohole, przekąski między posiłkami
  • OV (overnight) – sam nocleg, bez wyżywienia
  • SC (self catering) – oznacza wyżywienie gościa we własnym zakresie
  • PP (program package) – posiłki wydawane zgodnie z programem

     Gdy już podpiszemy umowę pamiętajmy, że biuro podróży musi wywiązać się ze wszystkich elementów umowy, w tym dopilnować, aby hotel realizował warunki oferty, m.in. w zakresie wyżywienia, standardu pokoju czy też ilości zagwarantowanych wycieczek.  

     Jeżeli stwierdzimy nieprawidłowości w czasie urlopu, powinniśmy w miarę możliwości jak najszybciej zawiadomić o tym biuro, jeszcze w czasie trwania wyjazdu. Dzięki temu biuro ma szansę od razu usunąć nieprawidłowości. Można to zrobić np. na miejscu u rezydenta. Warto zadbać również o dowody np. w formie zdjęć, filmików. Dodatkowo po powrocie powinniśmy złożyć reklamację do organizatora wyjazdu, w której możemy żądać m.in. obniżenia ceny wyjazdu w związku z nieprawidłowościami.

     W wyliczeniu rekompensaty za niedogodności przydatna może okazać się Tabela Frankfurcka, która w praktyce jest stosowana coraz częściej. Przewiduje ona m.in., że za niewystarczającą liczba ciepłych posiłków można żądać obniżenia ceny wyjazdu o 10% , za zepsute/ nienadające się do spożycia posiłki o 20 – 30%, za zabrudzone stoły/naczynia/sztućce 5-15%.

     Nieodpłatną pomoc konsumencką można uzyskać osobiście w Regionalnym Ośrodku Konsumenckim w Siemiatyczach przy ul. Legionów Piłsudskiego 1 lub dzwoniąc pod nr 22 299 60 90 (tonowo 6).

     Więcej informacji znajdziesz na: http://dlakonsumenta.pl/

Reklama

„Wakacje marzeń z katalogu a na miejscu koszmar” komentarze opinie

Dodajesz jako: |


Reklama

Ogłoszenia PREMIUM

Muzyka na imprezy

Przeboje współczesne; piosenki biesiadna; przeboje lat 60. i 70 Poprawiny, chrzciny, imieniny, choinki, bale i inne. Roman Kondraciuk - tel 693..


Glazurnik usługi

Oferuję usługi glazurnicze, dbam o szczegóły, pomogę dobrać odpowiednie materiały, doradzę. Profesjonalnie i kompleksowo: -glazura, terakota,..


Wynajmę lokal 40m2, centrum

Centralnie zlokalizowany lokal do wynajęcia na biuro lub usługi, np. sklep. Pow. 40m2. Centrum Siemiatycz, parter w ciągu handlowym, przy dworcu PKS..


Reklama


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez kurierpodlaski.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

Głos s.c. Jerzy Nowicki i Jacek S Wasilewski z siedzibą w Siemiatycze 17-300, Jana Pawła II

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"