:-( Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?
  26°C pochmurno z przejaśnieniami

Modernizacja torów

Administracja, Modernizacja torów - zdjęcie, fotografia

Dzięki projektowi finansowemu z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia na terenie województwa podlaskiego Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły ponad 350 mln zł na remonty trzech linii kolejowych.

Dwie z nich to Białystok - Bielsk Podlaski - Lewki (nr 32) i granica państwa - Czeremcha - Hajnówka. Trzecią linią (nr 52) jest relacja Lewki (gm. Bielsk Podlaski) - Hajnówka, którą PLK przygotowuje na wiosenny remont, gdzie już zostały zakupione betonowe podkłady kolejowe. Na trasie Hajnówka - Nieznany Bór już rozpoczęto wymiany podkładów w ramach pierwszego etapu. Drugi będzie kontynuowany do Białowieży. Na marginesie warto wspomnieć, że planowana jest również ścieżka rowerowa, która ma prowadzić wzdłuż torowiska Nieznany Bór - Białowieża aż do granicy państwa.

- Tory z Hajnówki do Nieznanego Boru, pozostające w zarządzie PLK, są obecnie remontowane z wykorzystaniem podkładów z linii nr 32 Czeremcha - Białystok. Natomiast podkłady betonowe na stacji w Hajnówce są przygotowane do remontu toru na linii 52 od Lewek do Hajnówki. Remont zapewne rozpocznie się zaraz po zimie. Skończył się pierwszy etap remontu na odcinku Siedlce - Czeremcha i Czeremcha - Białystok. To jednak nie koniec. Będą następne etapy udoskonalające urządzenia sterowania ruchem kolejowym, podwyższenie kategorii przejazdów do kat B i C oraz przebudowa peronów i infrastruktury towarzyszącej do odprawy pasażerskiej

Andrzej Janiuk, Kurier Podlaski – Głos Siemiatycz, fot AJ

Modernizacja torów komentarze opinie

Dodajesz jako: Zaloguj się